יום שבת, 31 בדצמבר 2011

טיול לפרו – חלק 2

אחרי עיכוב לא קצר, אני אשלים מה שהתחלתי בפוסט על החלק הראשון של הטיול לפרו, ואתאר את אזור קוסקו.

אל קוסקו, הבירה ההיסטורית של אימפריית האינקה, הגענו באמצעות אוטובוס מהווארז ללימה (6 שעות), ואוטובוס מלימה לקוסקו (21 שעות). בגלל משכי הנסיעה הארוכים, מומלץ בחום להשקיע ולקנות כרטיסים למחלקת Cama, היכן שיש כסאות שניתן להשכיב כמעט לגמרי לאחור. טיפ לגבי הנסיעות הארוכות: כדאי להביא איתכם לטיול ספרים אותם תוכלו להחליף עם מטיילים אחרים (באנגלית או בעברית) או פשוט להביא קורא ספרים אלקטרוני ולהטעינו מראש בכמות מספקת של ספרים.

בהגיענו לקוסקו בחרנו, לאחר לא מעט חיפושים, להתארח בהוסטל Magaly (רח׳ Saphy 739-2). אכסניית Magaly היא אכסנייה קטנה ויחסית זולה אך התנאים בה היו טובים והיא פופולרית בקרב ישראלים. כמו כן, בעלת הבית, מאצ׳י הייתה נחמדה מאוד אלינו.

מאצ׳ו פיצ׳ו
הטיול הראשון אליו יצאנו הוא טרק ה־Salkantay שסופו במאצ׳ו פיצ׳ו. אמנם הטרק הזה הוא יחסית יקר, בייחוד בהשוואה לטרקים באזור הווארז, אך עובר במגוון נופים מרהיב – בהתחלה נמצאים באזר ההר סלקנטאי, ועולים למעבר הרים הנמצא לרגליו בגובה של 4,600 מטר ובהמשך יורדים בגובה לאזור מאצ׳ו פיצ׳ו הנמצאת באזור מיוער בגובה של פחות מ־2,000 מטר. באמצע הטיול עוצרים לא רחוק ממעיינות חמים, והביקור בהם מומלץ מאוד. היום החמישי והאחרון של הטרק מוקדש למאצ'ו פיצ'ו עצמה. העלייה למאצ'ו פיצ'ו היא עצמאית, ומומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר. להבדיל מהטרקים בהווארז, לטרקים באזור קוסקו יש להגיע עם שק שינה משלכם ויש להערך בהתאם (אפשר לשכור שק שינה בסוכנויות השונות). כמו כן, רצוי מאוד־מאוד להביא דוחה יתושים (נשארו לי עקיצות גם חודש אחר כך) אל הטיול יוצאים בקבוצה אליה אפשר להגיע ממספר סוכנויות טיולים. אנחנו יצאנו לטיול באמצעות הסוכנות C&C Travel Peru והייתי ממליץ לכל אחד להתרחק ממנה – הסוכנות לא הזמינה עבורנו מראש את הכרטיסים למאצ'ו פיצ'ו וכתוצאה מכך נאצנו לעמוד בתור ב־3 לפנות בוקר על מנת לרכוש אותם (אנשים שהגיעו דרך סוכנויות אחרות, הוזמנו עבורם כרטיסים מראש). טיפ נוסף: ביום הרביעי של הטיול נפרדים מהחמורים ויש אפשרות לשים את התיקים על הרכבת המגיעה לעיירה ליד מאצ׳ו פיצ׳ו (תמורת תשלום קטן) או לסחוב אותם על הגב – אל תעשו את הטעות שלי – תבחרו ברכבת.

הר האוזנגטה
אל הטיולים הבאים יצאנו דרך סוכנות „מסע כומתה” (כן, זהו שמה) שברחוב Saphy 789 (מרחק קצר מהאכסנייה). מי שמתפעל את הסוכנות הוא וולארי והוא מדבר עברית בצורה שוטפת למדי. הטיול השני באזור קוסקו, אליו יצאנו אני וחברתי לבד בליווי מדריך הוא טרק האוזנגטה (ausangate). זהו טרק מדהים ביופיו שכולו עובר למרגלות ההר הנושא את אותו שם. לאורך הטיול פוגשים גם עדרים רבים של לאמות ואלפקות. במהלך הטרק, שנמשך 4 ימים, ישנו כל הזמן בבקתות. בסוף טיול זה מגיעים גם כן למעיינות חמים אבל הם הרבה פחות מומלצים (למים שם, להבדיל מהמעיינות החמים בטרק הסלקנטאי, יש צבע עכור).

הוצ׳אי קוסקו במבט מלמעלה
בריכות המלח ליד אורובמבה
אחרי האוזנגטה יצאנו לטרק האחרון באזור קוסקו. בחרנו לחרוג מהבחירה המקובלת בטרק רפטינג ויצאנו, גם כן באמצעות סוכנות מסע כומתה, אל טרק באזור קוסקו אל העיר העתיקה Huchay Qusqo ו־Urobamba. בחרנו שלא להיכנס לאף אחד מאתרי העתיקות אלא להסתפק בלראותם מבחוץ. טרק זה, שאפילו אין לו שם רשמי, אינו נפוץ בקרב ישראלים, ולדעתי אין הדבר צודק. הטרק הוא יפה ובמהלכו ראינו אינספור לגונות על רקע נופים שקשה לדמיין. ביום האחרון של הטרק עברו לצידן של בריכות מלח - בריכות בהן מאדים מי מעיינות מלוחים על מנת להפיק מלח. אל הטרק יוצאים ללא חמור, אלא עם סבל, ויש מגבלה אמיתית על כמות המשקל שאפשר להביא.

מבט דרך החלון בטיסה ללימה
אחרי הטיול הזה, נפרדתי מחברתי שהמשיכה לכיוון בוליביה ואני חזרתי ארצה. את הדרך מקוסקו ללימה עשיתי הפעם בטיסה, הנמשכת כשעה, במקום בנסיעת אוטובוס ארוכה. אמנם הטיסה יקרה יותר, אך בדיעבד ייתכן ועדיף היה גם להגיע לקוסקו בטיסה.